اخيرا اعترف

انا ما كنتش حاسة بمشكلة التخن ده قبل الجواز ربع ما انا حاسة بيها دلوقتى
كل ما جوزى يبصلى بصة من بتوعه ابقى نفسى اولع فى نفس وارتاح واريحه
وكنت بكدب احساسى واقول الراجل ما غلطش وما قالش حاجة
وانت عاملة زى الى على راسه بطحة وبيحسس عليها
مع ان حياتنا كلها مشاكل من غير سبب وزعل ونرفزة
لحد ما فى يوم سألته انت عاجبك حياتنا كده
قال لا
قلتله طيب ليه بتعاملنى كده
وكانت الصاعقة
والمستخبى بان
اتاريه معبى وساكت
قالها كده بكل صراحة
كل الى بيحصل ده بسبب انى ما بسمعش الكلام ومطنشة
ومش فى دماغى ومش عايزة اخس
مع انى والله ما فى شىء فى تفكيرى 24 ساعة كل يوم من كل اسبوع وكل شهر فى كل سنين عمرى
غير انى اخس بس مش عارفة ازاى
وما كنتش بقوله
عشان لو قلت عايزة اخس
وانا وزنى اصلا بيزيد
ده طبعا اكبر اعتراف بالفشل والدونية والضعف
مش الطناش احسن برده

تعليقات

  1. اه الموضوع ده خلاني احس بالاحباط والزعل افتكرت ايامي كلها اللي فاتت
    انا لسه مااتجوزتش بس سمعت كلام كتير من ماما يحرق الدم هي خايفة عليا بس بردوا ولو........

    ردحذف
    الردود
    1. على فكرة عمر ما كان الانتقاد الحاد الا معول هدم دايما ااقول لوالدتي كده تقولي ده عشان بحبك :) بس انا شايفة انه العكس لما تديك اشارات ايجابية يكون احسن من الكلام اللي يحرق الدم بس كل واحد بيتصرف بالطريقة اللي هو عارفها معلش المهم انت تفكري ازاي تغيري من نفسك للأحسن على كل المستويات

      حذف
  2. انك تحطي ايدك على المشكلة وتواجهي نفسك بيها ده نص العلاج على فكرة وطول ما انتي بتحاولي مسيرك تنجحي اديسون ربنا يبارك في اختراعه عمل اللمبة بعد 1000 محاولة فاشلة يا صبره يعني :) اصبري وثابري وحياتك عندي حتنجحي
    تحياتي

    ردحذف

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

نصائح قبل البدء في الرجيم الكيميائى للدكتور أسامة حمدى

خلاصة كتاب حمية الثلاث ساعات لجورج كروز

البحث عن حاجة تسد النفس