نكمل الحكاية

على فكرة يا جماعة انا مش فاشلة قوى
انا حتى خسيت17 كيلوا
بس لازم اخس كمان30 كيلوا على اقل تقدير
المهم انى خسيت لما مارست الرياضة
وطبعا قللت اكلى كتير
انا كنت وصلت لدرجة انى تقريبا مش ببطل اكل
لكن مش قادرة اعمل رجيم
اكل الرجيم كنوعية هو ده اكلى الطبيعى
انا مش باكل وجبات جاهزة
مش بستعمل سمنة فى الطبيخ
مش بحمر
الاكل عادة مسلوق
الخضار نى فى نى او لو عملت دمعة بتكون خفيفة بزيت نباتى قليل
بستعمل سكر رجيم
الحلويات نادرا ما اتناولها
المحاشى والاكلات السمينة والصوانى كل فين وفين
الفاكهة والخضار عنصر مهم جدا فى النظام اليومى
بس المشكلة فى الكميات
ساعات بحس ان معدتى مخروقة
مهما اكل ما بشبعش
حتى ان شبعت وكنت خلاص مش قادرة
هما ساعتين تلاتة بالكتير وكأنى ما اكلتش شىء

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

نصائح قبل البدء في الرجيم الكيميائى للدكتور أسامة حمدى

خلاصة كتاب حمية الثلاث ساعات لجورج كروز

البحث عن حاجة تسد النفس